Powrót do bloguPowrót do galerii

Malowanie rekinów na bokach Citroena DS3 Cabrio w Aerografit Studio




malowanie_ursus1

1. Stan początkowy

malowanie_rekin_citroen

Samochód to Citroen DS3 Cabrio z 2012 roku. Jego charakterystyczną cechą jest słupek drzwiowy w kształcie płetwy rekina. To też było dla klienta kluczowym punktem zaczepienia i zachęciło do wybrania tego, a nie innego motywu. Powierzchnię malowania stanowią dwa tylne nadkola (z jednej i drugiej strony). Egzemplarz jest zadbany i w bardzo dobrym stanie, przez co nie wymagał żadnych poprawek lakierniczych.



2: Demontaż, matowanie karoserii i oklejanie

malowanie_rekin_citroen

Przed przystąpieniem do jakichkolwiek prac w miarę możliwości elementy, które mają pozostać nietknięte zostały zdemontowane - w tym przede wszystkim tylne klosze lamp, oraz klapka wlewu paliwa, a tylny zderzak został wyjęty z zatrzasków.
Nadkola wpierw wymagały odpowiedniego przygotowania, w tym mycia, oczyszczenia, odtłuszczenia oraz matowania powierzchni. Biały lakier jest pod tym względem dosyć niewdzięczny, gdyż bez dokładniejszego przyjrzenia się nie widać czy powierzchnia została zmatowiona wystarczająco.
Następnie powierzchnia malowana została starannie oklejona materiałami maskującymi tak by tylko ona została "w polu rażenia" urządzeń natryskowych.



3: Malowanie wstępne w kolorze jasnoniebieskim - etap I

malowanie_rekin_citroen

Przed przystąpieniem do malowania aerografem wskazane było również dodatkowe wyklejenie konturu rekina. Biały lakier jest bardzo podatny na zabrudenia, przy czym nawet umyte do czysta dłonie potrafią pozostawić na jego powierzchni brudny ślad. Stąd też na czas malowania rekina pozostała powierzchnia naokoło niego została zabezpieczona.
"Pierwsze skrzypce" zagrał kolor jasnoniebieski, którego celem było wstępne wyciągnięcie sylwetki żarłacza.



4: Malowanie ciemniejszym odcieniem niebieskiego - etap II

malowanie_rekin_citroen

Kolejno nakładany był coraz ciemniejszy odcień niebieskiego.



5: Malowanie najciemniejszym odcieniem - etap III

malowanie_rekin_citroen

Najciemniejszy kolor, czyli prawie czarny sprawia, że malowidło nareszcie zaczyna powoli wyglądać. Ostra krawędź (ciemnej w środku) paszczy uzyskana została przy użyciu taśmy maskującej, a zęby w niej przy użyciu białego.



6: Malowanie cienia pod rekinem - etap VI

malowanie_rekin_citroen

Maskowanie wokół rekina zostaje usunięte i następuje malowanie cienia pod nim. Oprócz efektu samego w sobie ma to też na celu sprawienie, by malowidło nie wyglądało jak naklejka.



7: Nakładanie lakieru bezbarwnego

malowanie_rekin_citroen

Po zaakceptowaniu przez klienta zdjęć z aktualnym stanem rzeczy zaczynamy prace związane z przygotowaniem całości do nakładania klaru. Wszystkie elementy samochodu poza malowanymi nadkolami zostają zabezpieczone folią oraz papierem. Następuje kilkuwarstwowy natrysk lakieru bezbarwnego.



8: Usunięcie ostateczne wszystkich materiałów maskujących oraz polerowanie

malowanie_rekin_citroen

Po wstępnym wyschnięciu klaru wszystkie folie i materiały maskujące zostają delikatnie i starannie usunięte z elementów samochodów. Po jego całkowitym wyschnięciu i utwardzeniu sporadyczne wtrącenia zostają usunięte i spolerowane maszynowo metodą na sucho. Na koniec następuje montaż zdjętych elementów (lamp, zderzaka, klapki) oraz przygotowanie do zdjęć poprzez delikatne zabiegi kosmetyczne.





Powrót do bloguPowrót do galerii